Pages

Tuesday, November 16, 2010

My Handphones

1. Nokia 3310

Nokia 3310 merupakan hp pertama yang aku miliki. Beli dgn duit sendiri lagi tu .Masa tu harga RM600++. Masa tu pakai MAXIS prepaid. Sim card saja RM 100 ++, yang 2nd hand, yang baru aku lupa la berapa harga.
Tepon ni hilang kat public phone di kuala besut. Maklum la masa tu call pakai prepaid ni mahal sesangat. Jadi utk call aku lama2 pakai public phone jerk. Ada la suatu hari tu aku lupa nk amik hp aku yg aku letak kat atas public phone tu masa aku call awek aku. Bila teringat, pegi balik hp dah tiada. Call dah masuk masage. So, sedekah je lah jawab dia.

2. Nokia 8250 (Butterfly)

Bila NOKIA 3310 aku dah ilang, aku pegi la usha2 hp kat bandar Jerteh. Masa tu aku kerja kat Myrasa Western and Sefood Restaurant kat Kuala Besut. Bila usha2 tu aku berkenan la dgn model ni, Butterfly. Masa tu model ni kira top la. Taukeh2 ikang kat Kuala Besut ramai la yang pakai.

3. Nokia 3120

Model ni aku beli sebab nampak elegant. Lagi pun dah puas pakai Butterfly.

4. Nokia 3230

Model ni aku beli masa aku keje kat kompany ofshore. Pakai tak sampai setahun then mula rosak. Bila taip massage dia restart. So aku jual la. High trade in sebab tuan kedai tak tau rosak.

5. Nokia 6300


Ni lah hp yang paling lasak ada penah pakai. Masih elok sampai sekarang. Sekarang bini aku yang pakai sebab hp sony ericson dia speaker rosak. Dah beratus kali dah kena baling dek putera sulong aku, tapi maintain okey je. Berkacai.... pasang balik... ON... bleh guna ag.

6. Nokia 5800 Express Music

Ni hp yang aku pakai sekarang. Aku beli hp ni masa dia mula2 kua.. aku beli sebab byk function and harga murah compare dgn yg ade function seangkatan dengannya. Ape2 pun dah dekat 2 tahun pakai hp ni...still ok... tak de ape2 yang kurang lagi....

No comments:

Post a Comment